Pels qui encara no ho sabeu, som en Manel Borrego i la Silvia Covaleda de Púbol, poblet conegut pel famós Castell-Museu de la Gala Dalí.

Un dia vam decidir que passàvem moltes hores asseguts a la cadira a causa de les nostres feines i ens vam dir que això no podia ser. Així doncs, ens vam posar unes esportives, un xandall i una gorra i vam sortir a fora a explorar mon.

La cosa es va anar engrescant i vam canviar les esportives i el xandall per roba de trekking i dia a dia, o setmana a setmana, mirem d'anar assolint objectius.

La veritat és què hi ha coses molt maques que ens envolten i desconeixem totalment.

De vegades la ruta ens surt malament, d'altres ens trobem que els accessos que tenim prevists estan tancats o inaccessibles, però sempre hi ha una alternativa a seguir i un objectiu a aconseguir.

Val la pena!!!

Les nostres rutes

Tossal de la Baltasana

Tossal de la Baltasana (Prades).

Avui hem arribat a Prades després de quasi 3 hores de viatge i ja anem a fer el primer cim. És una ruta d'uns 12 km que surt de Prades (que està situat a 950 m d'altitud) on tenim el camp base.

La ruta puja ràpid cap el cim, que està a 1.201 m. Passem pel mig de boscos força nets, i els camins són fàcils de seguir. També tenim una bona temperatura d'uns 10-12 graus que conviden a la passejada.

Dalt hi ha un punt geodèsic i una rosa dels vents sobre una pedra rodona indicant les muntanyes que es veuen.

Anem baixant seguint la ruta cap a la Cova d'en Pere (formada per grans roques i acabades de tancar amb pedra seca), continuem i passem per la Roca del Grinjol (costa pujar-hi, però les vistes són molt bones).

I anem fent cap a Prades. Un parell de quilòmetres abans d'arribar-hi passem per l'ermita de l'Abellera. Molt curiosa doncs està construïda a sota i a l'abric de la pedra de la muntanya. Val la pena fer-li una ullada, tot i que està tancat l'accés.

Des d'aquí a Prades passes al costat d'un parell d'ermites més (molt petites i sense massa interès) travessant el bosc per corriols de pedres.

Us deixo l'enllaç d'aquesta ruta per si la voleu fer ...