Pels qui encara no ho sabeu, som en Manel Borrego i la Silvia Covaleda de Púbol, poblet conegut pel famós Castell-Museu de la Gala Dalí.

Un dia vam decidir que passàvem moltes hores asseguts a la cadira a causa de les nostres feines i ens vam dir que això no podia ser. Així doncs, ens vam posar unes esportives, un xandall i una gorra i vam sortir a fora a explorar mon.

La cosa es va anar engrescant i vam canviar les esportives i el xandall per roba de trekking i dia a dia, o setmana a setmana, mirem d'anar assolint objectius.

La veritat és què hi ha coses molt maques que ens envolten i desconeixem totalment.

De vegades la ruta ens surt malament, d'altres ens trobem que els accessos que tenim prevists estan tancats o inaccessibles, però sempre hi ha una alternativa a seguir i un objectiu a aconseguir.

Val la pena!!!

Les nostres rutes

Mola d'estat i Mola dels 4 termes (Farena)

Mola d'estat i Mola dels 4 termes (Farena).

Aquests 2 cims estan molt a prop l'un de l'altre, entre els quilometres 7 i 8 de la ruta, des del poblet de Farena.

Sortim aviat des del pàrquing del poble i, com a la resta de rutes de la zona, anem pujant per camins molt pedregosos.

Força aviat comencem a baixar cap el riu Tous, on sembla que el riu surgeix de sota les pedres, ja que el corriol està sec i de cop trobes aigua circulant provinent del camí per on has passat. A partir d'aquí ja tot és pujada per camins empinats, tot i que de bon fer.

En algun punt trobem fang i aigua al camí degut a les pluges dels últims dies, però anem protegits del vent per la muntanya i els arbres. Arribem al Refugi del Cogullons, imponent dalt d'un cim i dominant la vall. Tot i que està tancat val la pena acostar-s'hi per les vistes.

Ara un parell de quilòmetres de pujada per un camí ample fins arribar a la Mola dels quatre termes on hi ha un punt geodèsic enlairat. Seguim i trobem la taula dels 4 termes, punt que marca el límit de 4 poblacions de la zona.

I a continuació ja arribem al cim de la Mola d'Estat (1.127m) on hi ha 3 creus metàl·liques i molt bones vistes. Després de les fotos de rigor comencem la baixada pel costat de la muntanya.

Es passa per una zona de construccions fetes aprofitant la paret de la muntanya, on hi trobem jovent fent escalada amb cordes a la roca. Anem seguint per senders de terra, sorra i pedres tot baixant cap a Farena aprofitant per fer fotos de les formes de les roques des d'algun mirador que anem trobant.

Us deixo l'enllaç d'aquesta ruta per si la voleu fer...