Pels qui encara no ho sabeu, som en Manel Borrego i la Silvia Covaleda de Púbol, poblet conegut pel famós Castell-Museu de la Gala Dalí.

Un dia vam decidir que passàvem moltes hores asseguts a la cadira a causa de les nostres feines i ens vam dir que això no podia ser. Així doncs, ens vam posar unes esportives, un xandall i una gorra i vam sortir a fora a explorar mon.

La cosa es va anar engrescant i vam canviar les esportives i el xandall per roba de trekking i dia a dia, o setmana a setmana, mirem d'anar assolint objectius.

La veritat és què hi ha coses molt maques que ens envolten i desconeixem totalment.

De vegades la ruta ens surt malament, d'altres ens trobem que els accessos que tenim prevists estan tancats o inaccessibles, però sempre hi ha una alternativa a seguir i un objectiu a aconseguir.

Val la pena!!!

Les nostres rutes

Sant Jaume de Llierca

Castell i ermita de Montpalau, serra de Fontanals i el Guilar, des de Sant Jaume de Llierca.

Avui volíem fer un cim, però ens ha plogut i hem hagut de canviar els plans.

Reculant cap a casa, al veure que pels voltans d'Argelaguer no plovia hem buscat una ruta per allà. Aquesta ruta no té molt de desnivell, però les dues pujades que té són força fortes, sobre tot la primera.

Dalt dels dos cims hi ha una ermita que permet bones vistes cap a Sant Jaume, Argelaguer, l'autovia d'Olot i la Mare de Deu del Mont.

La primera ermita (Santa Magdalena) és molt senzilla i té una campana feta amb una llanta de cotxe i es pot tocar.

La segona (del Guilar) té un campanar obert, i permet tibar la corda que toca la campana.

La tornada passa per la ruta d'en Garrell (una zona on Jaume Pujiula va fer un petit parc amb ferralla i fustes: hi ha una font, un jardí, cabanes i estàtues). Llàstima que l'ajuntament ho va deixar perdre a la seva mort (2016) i s'ha limitat a fer un tancat prohibint el pas per possibles despreniments.

Tot i que no està en molt bon estat és curiós de veure. Deu n'hi do les ganes que va posar aquest home per fer-lo.

Us deixo l'enllaç d'aquesta ruta per si la voleu fer:

Km. 14,89 - Desnivell 240m. - Desnivell acumulat 505m. - Temps 4h.