Pels qui encara no ho sabeu, som en Manel Borrego i la Silvia Covaleda de Púbol, poblet conegut pel famós Castell-Museu de la Gala Dalí.

Un dia vam decidir que passàvem moltes hores asseguts a la cadira a causa de les nostres feines i ens vam dir que això no podia ser. Així doncs, ens vam posar unes esportives, un xandall i una gorra i vam sortir a fora a explorar mon.

La cosa es va anar engrescant i vam canviar les esportives i el xandall per roba de trekking i dia a dia, o setmana a setmana, mirem d'anar assolint objectius.

La veritat és què hi ha coses molt maques que ens envolten i desconeixem totalment.

De vegades la ruta ens surt malament, d'altres ens trobem que els accessos que tenim prevists estan tancats o inaccessibles, però sempre hi ha una alternativa a seguir i un objectiu a aconseguir.

Val la pena!!!

Les nostres rutes

Castell de Milany (100 cims)

Castell de Milany des de Vallfogona de Ripollès (100 cims).

Ruta espectacular i llarga, començant amb molt bon dia de sol i acabant dalt el castell rodejats de boira.

Comencem al poblet de Vallfogona, on baixem cap el riu i trobem un pont medieval on arranquem la pujada cap a el castell seguint el riu i on també acabem la baixada per l'altre costat.

Ben aviat trobem la font de la Tosca (pots passar per sota la cascada d'aigua, per unes passeres de fusta, tot i que està tot força moll).

A partir d'ara toca que ens endinsem per senders mig esborrats per la quantitat de fulles caigudes. Entre això i els salts d'aigua fan que ens aturem a fer fotos cada pocs metres. Els colors de la tardor fa que les fotos siguin espectaculars ... quin regal per la vista.

Sort que ha plogut els dies anteriors i trobem aigua als gorgs i saltants (molt maco), però el camí està força enfangat i relliscós, cosa que dificulta la ruta. El salt d'aigua que vam trobar que no portava quasi aigua el Salt del Bisbe, però crec que ja es normal que el cabdal d'aigua sigui baix.

Al deixar el riu enganxem per un camí forestal i seguint el filat espinòs arribem dalt del castell. Prop d'aquest, trobem una clapa de bolets, però no sabem si son bons, i cap dels que preguntem ens ho saben dir. Tornem la bossa cap a casa però davant del dubte aniran a les escombraries. Més s'hi val no jugar amb aquestes coses.

Tota aquesta pujada es fa per ombra, pel que fa fred i hi ha molta humitat pel riu i convé anar ben abrigats si la feu en aquesta època.

Del castell hi ha una part de la torre on han afegit una escala metàl·lica per tenir millors vistes.

Des d'aquí es veu el Pirineu ja nevat, i entre els trams de boira s'endevina el Pedraforca.

Fem la baixada pel dret (el camí està molt ben marcat i hi ha moltes portetes per travessar els filats) tornant al pont medieval i fins el cotxe sense incidències.

Us deixo l'enllaç d'aquesta ruta per si la voleu fer ...