Pels qui encara no ho sabeu, som en Manel Borrego i la Silvia Covaleda de Púbol, poblet conegut pel famós Castell-Museu de la Gala Dalí.

Un dia vam decidir que passàvem moltes hores asseguts a la cadira a causa de les nostres feines i ens vam dir que això no podia ser. Així doncs, ens vam posar unes esportives, un xandall i una gorra i vam sortir a fora a explorar mon.

La cosa es va anar engrescant i vam canviar les esportives i el xandall per roba de trekking i dia a dia, o setmana a setmana, mirem d'anar assolint objectius.

La veritat és què hi ha coses molt maques que ens envolten i desconeixem totalment.

De vegades la ruta ens surt malament, d'altres ens trobem que els accessos que tenim prevists estan tancats o inaccessibles, però sempre hi ha una alternativa a seguir i un objectiu a aconseguir.

Val la pena!!!

Les nostres rutes

Comapedrosa (Andorra) 100 cims

Comapedrosa (Andorra) 100 cims.

Excursió al Comapedrosa, que és el cim més alt d'Andorra (2.942m) i pertany als 100cims.

Ruta força dura doncs teníem molt de desnivell (més de 1.500m) ja que es comença a l'estació d'Arinsal que està a 1.422m. Donat que la pujada són 7,5km i el desnivell és molt gran, la pujada és forta des de bon començament.

Anem trobant forces rierols i cascades. Fins i tot en algun punt l'aigua està gelada i es formem estalagmites de gel. Tot i que fa molt bon dia (ni un núvol pujant ni baixant) al baixar trobem que encara no s'ha desfet el gel ... de ben segur que aguanta durant tot el dia als racons que no l'hi toca el sol.

La part inicial són senders ben marcats i força pedregosos. Anem trobant gent pel camí amb els que intercanviem alguna conversa, però no gaire que el cim no dona descans.

Dalt les vistes són fabuloses en totes direccions. Trobem gent que segueix la nostra ruta i altres que tornen per on hem pujat o que baixen per altres llocs.

Ara toca baixa. Voler seguir el track, però no veiem clar el camí, i ens fa l'efecte que és força perillós. Decidim seguir una parella que baixen en direcció dels llacs. Això ens obliga a fer més quilòmetres dels que pensàvem, però la baixada és més fluixa i la veritat que ens va agradar molt.

Tot i aturar-nos per fer-nos l'entrepà al costat del llac, arribem abaix i trobem a la parella que ha fet la baixada forta. Hem fet 5km més que ells i hem trigat el mateix temps per baixar.

Us deixo l'enllaç d'aquesta ruta per si la voleu fer ... (us hem deixat la que fa la tornada pels llacs)