Pels qui encara no ho sabeu, som en Manel Borrego i la Silvia Covaleda de Púbol, poblet conegut pel famós Castell-Museu de la Gala Dalí.

Un dia vam decidir que passàvem moltes hores asseguts a la cadira a causa de les nostres feines i ens vam dir que això no podia ser. Així doncs, ens vam posar unes esportives, un xandall i una gorra i vam sortir a fora a explorar mon.

La cosa es va anar engrescant i vam canviar les esportives i el xandall per roba de trekking i dia a dia, o setmana a setmana, mirem d'anar assolint objectius.

La veritat és què hi ha coses molt maques que ens envolten i desconeixem totalment.

De vegades la ruta ens surt malament, d'altres ens trobem que els accessos que tenim prevists estan tancats o inaccessibles, però sempre hi ha una alternativa a seguir i un objectiu a aconseguir.

Val la pena!!!

Les nostres rutes

Puig d'Esquers( 100 cims), les Orelles de la Mula i les Barbes del Boc

Puig d'Esquers (100 cims), les Orelles de la Mula i les Barbes del Boc.

Ruta força dura degut a un terra molt pedregós i pujades molt fortes.

La sortida és a Molinàs, poblet de 4 cases que està a uns 3,5 Km. de Colera. Des de Colera hi ha un camí força dolent pel cotxe que ja ens anticipa les dificultats que ens trobarem.

Comencem a pujar des de l'inici, fins arribar al castell de Molinàs (que està en runes). Seguim pujant cap el Puig d'Esquers seguint el track que ens fa anar per corriolets mal marcats. Sort que tenim el cim al davant i això ens va orientant.

Arribem dalt i tenim una vista de 360 graus que val la pena gaudir una estona: Port de la Selva, la badia de Roses, el castell de Torroella i l'inici del Pirineu cap a l'altre costat.

Seguim la carena cap a França, trobem l'ermita de Sant Miquel de Colera i arribem al coll d'Artigues.

A partir d'ara toca tornar a pujar de valent, sort que el camí està ben marcat. Arribem dalt de les Orelles de la Mula. Quines vistes més impresionants!! Es veu Cerbère cap un costat i la costa Brava i les terres gironines per l'altra. Aquí dalt et sents el rei del mon.

A la baixada seguim una bona estona la frontera i arribem a un punt on trobem el camí ben embardissat i hem de tirar per un altre costat fent una bona volta per poder seguir el track.

Anem baixant per un camínet estret amb moltes pedres que ens fan ensopegar més d'una vegada, fins arribar a Molinàs.

Us deixo l'enllaç d'aquesta ruta per si la voleu fer ...

Km. 14,2 - Desnivell 630 m. - Desnivell acumulat 775 m. - Temps 5h 40'

PD. No puc deixar fotos de la ruta degut que a la tornada ens vam parar a la platja de Colera i sembla ser que l'aigua amb sal de la platja no li va bé al mòbil jeje