Pels qui encara no ho sabeu, som en Manel Borrego i la Silvia Covaleda de Púbol, poblet conegut pel famós Castell-Museu de la Gala Dalí.

Un dia vam decidir que passàvem moltes hores asseguts a la cadira a causa de les nostres feines i ens vam dir que això no podia ser. Així doncs, ens vam posar unes esportives, un xandall i una gorra i vam sortir a fora a explorar mon.

La cosa es va anar engrescant i vam canviar les esportives i el xandall per roba de trekking i dia a dia, o setmana a setmana, mirem d'anar assolint objectius.

La veritat és què hi ha coses molt maques que ens envolten i desconeixem totalment.

De vegades la ruta ens surt malament, d'altres ens trobem que els accessos que tenim prevists estan tancats o inaccessibles, però sempre hi ha una alternativa a seguir i un objectiu a aconseguir.

Val la pena!!!

Les nostres rutes

Mare de Deu del Far (100 cims)

Sant Martí Sacalm, Santuari Mare de Deu del Far, Cova d'en Salvi o Goleró, Castell de Fornils.

Vam deixar el cotxe al costat del restaurant i vam agafar el camí de pista que enfila cap al Far. Aviat veurem les marques blanques i grogues que ens indiquen el camí i arribem a la capella o ermita de Santa Anna. Al quilòmetre 4 ja som al Santuari de la Mare de Deu del Far, on tenim unes vistes magnífiques i un restaurant. Nosaltres vam trobar tot de motoristes esmorzant allà, deu ser lloc de reunió habitual jeje

Després anirem direcció al mirador de la Cinglera i seguirem el Grau de Cabrafiga. Aquí haurem d'anar vigilant més el track perquè les marques grogues ja no es veuen.

Travessem pels prats. El camí no està indicat, però d'anar passant tothom, les herbes estan xafades, amb el que queda ben indicat el camí a seguir.

Trobarem una porta de fusta que haurem de travessar i tornar a tancar pel bestiar i al cap d'una estona començarem a fer una baixada pel Grau de Goleró.

Per anar a la Cova d'en Salvi o Goleró haurem d'agafar un trencant que ens queda a ma dreta i seguir unes marques vermelles. No és fàcil de fer, però seguint les indicacions s'hi arriba.

Nosaltres vam intentar entrar, però no portàvem frontals. No pensàvem que els necessitéssim i que faríem prou amb les llums dels mòbils, però és impossible. Es necessiten les dos mans per poder entrar per la cova. Ens vam trobar un grup que tot just sortien i ens van dir lots i guants per les mans. Haurem d'anar preparats per la propera vegada. És una cova de 100 metres o més de fondària. Al final té com una platja amb sorra i aigua i està plena de ratpenats. Llàstima que el nostre company Francisco no ho hagués indicat perquè val la pena.

Travessem una altra porta i continuem fins a trobar la pista que ens porta al Castell de Fornils.

Els últims 5 km més avorrits, es passa per pista fins arribar al cotxe. Hi ha gent que he vist que ho fa del revés, també és una altra opció.

Us deixo l'enllaç d'aquesta ruta per si la voleu fer ...

Km. 16,61 - Desnivell 562m. - Desnivell acumulat 995m.