Pels qui encara no ho sabeu, som en Manel Borrego i la Silvia Covaleda de Púbol, poblet conegut pel famós Castell-Museu de la Gala Dalí.

Un dia vam decidir que passàvem moltes hores asseguts a la cadira a causa de les nostres feines i ens vam dir que això no podia ser. Així doncs, ens vam posar unes esportives, un xandall i una gorra i vam sortir a fora a explorar mon.

La cosa es va anar engrescant i vam canviar les esportives i el xandall per roba de trekking i dia a dia, o setmana a setmana, mirem d'anar assolint objectius.

La veritat és què hi ha coses molt maques que ens envolten i desconeixem totalment.

De vegades la ruta ens surt malament, d'altres ens trobem que els accessos que tenim prevists estan tancats o inaccessibles, però sempre hi ha una alternativa a seguir i un objectiu a aconseguir.

Val la pena!!!

Les nostres rutes

El Bassegoda (100 cims)

El Bassegoda (100 cims).

Ruta en la que el camí de tornada és més maco que el d'anada.

Vam deixar el cotxe a peu de carretera. Hi ha diferents lloc per aparcar o fins i tot podem sortir del Collet de Teia que hi ha un pàrquing on poder aparcar.

El camí està tot indicat amb marques grogues i a la pujada trobem força pedres que ens fa minorar el pas, però cap problema. Per cert, també ens topem amb el refugi Can Galan que ens va sobtar per la seva amplitud i bon estat.

La part final es fa amb cadenes (ja està equipat). Que no espanti a ningú, és de bon fer. Un cop a dalt ... doncs imaginem que les vistes han de ser meravelloses, però nosaltres no les vam poder gaudir a causa de la boira.

Baixant ens trobem amb la capella i antic santuari Sant Joan Bossols, protegit com a bé cultural d'interès local.

Qualifiquem aquesta ruta com a moderada, doncs la part final, tot i ser de tornada és una mica puja i baixa i ja vens cansat. També hem de tenir en compte la part del final, en la que fem grimpades i pugem amb cadenes.

Us deixo l'enllaç d'aquesta ruta per si la voleu fer ...

Km. 12,72 - Desnivell 712m. - Desnivell acumulat 778 m. - Temps 5 hores aprox.