Pels qui encara no ho sabeu, som en Manel Borrego i la Silvia Covaleda de Púbol, poblet conegut pel famós Castell-Museu de la Gala Dalí.

Un dia vam decidir que passàvem moltes hores asseguts a la cadira a causa de les nostres feines i ens vam dir que això no podia ser. Així doncs, ens vam posar unes esportives, un xandall i una gorra i vam sortir a fora a explorar mon.

La cosa es va anar engrescant i vam canviar les esportives i el xandall per roba de trekking i dia a dia, o setmana a setmana, mirem d'anar assolint objectius.

La veritat és què hi ha coses molt maques que ens envolten i desconeixem totalment.

De vegades la ruta ens surt malament, d'altres ens trobem que els accessos que tenim prevists estan tancats o inaccessibles, però sempre hi ha una alternativa a seguir i un objectiu a aconseguir.

Val la pena!!!

Les nostres rutes

Puig de La Gavarra (100 cims)

Puig de la Gavarra (Coustouges - Costoja).

Anem per la carretera de Maçanet de Cabrenys a Costoja i deixem el cotxe al coll dels Horts.

Fa molt bon dia, uns 20 graus, trobem forces mores a punt de ser collides i ens en fem un tip. Comencem la pujada cap el Puig de la Gavarra, passant per diferents cases en runes. Hi ha molt bon camí (net i sense bardisses) i molt ben marcat cada pocs metres amb pintura groga. Això ens facilita seguir el track.

Hi ha algun punt on la pujada és molt forta i ens obliga a anar aturant-nos, i aprofitem per fer fotos i gaudir del paisatge.

Dalt del puig hi ha un punt geodèsic trencat i bones vistes cap a França i cap a Catalunya..

Seguim la carena i arribem a una zona de roques on hi ha unes cadenes que ens ajudem a grimpar i seguir el camí. Dalt de les roques trobem un pessebre fet amb peces de marbre i un grup de corbs negres que ens sobrevolen.

Anem tirant cap l'ermita del Fau, passem per una zona d'escletxes a la roca (pou del Fau), trobem una serp que ens fa un bon ensurt i acabem d'arribar a l'ermita de la Mare de Deu del Fau. Hi ha molt bones vistes de la platja de Roses i de l'embassament de Boadella. Fem la baixada fins el cotxe i pel camí ens sorprèn un senglar que fuig tant espantat com nosaltres.

Us deixo l'enllaç d'aquesta ruta per si la voleu seguir ...